O mnie

Moje zdjęcie
Amator fotografii, z zamiłowania również muzykant (nie mylić z muzykiem:), biegacz-eXmaratończyk, wielbiciel tatrzańskich szlaków, śląskiego krajobrazu przemysłowego i ostrych papryczek.

Libiąż / Chełmek

Razu pewnego przypomniałem sobie, że tuż za granicą województwa śląskiego, już w Małopolsce znajduje się kolejny obiekt przemysłowy, jakim jest KWK Janina w Libiążu.
W poszukiwaniu wzniesień i dobrych punktów widokowych nieocenioną pomoc niesie Geoportal (numeryczny model terenu) oraz Google Maps. 
Tak więc najbliżej kopalni znajduje się wzniesienie "Na Lipiu", niezwykłe miejsce, z którego można obserwować wszystkie  cztery strony świata. Śledziłem prognozy pogody, żeby się tam udać przy dobrych warunkach i tak też się stało ;) 
Niestety w Street View nie było widać jeszcze zakazu wjazdu tam, gdzie chciałem zostawić samochód, okazało się na miejscu....nosz w mordę! Ale nic wjechałem na zakazie te kilkadziesiąt metrów i stanąłem przy krzyżu papieskim (zobacz zdjęcie)
Później wystarczyło przedrzeć się przez małe chaszcze by znaleźć dobre miejsce widokowe i oto jest.

Gdy dzień obudził się na dobre, w drodze powrotnej do domu wstąpiłem na kolejne wzniesienie, które ktoś mi wcześniej polecił, wzniesienie "Na Skałce" w Chełmku. Miłe zaskoczenie.
Kolorowa wiosna odsłoniła tam swoje piękne poranne oblicze, dzikie zwierzęta, naturalny oraz przemysłowy krajobraz, było w czym wybierać. Zostałem tam trochę dłużej niż myślałem. 
Miałem tylko obadać teren, a skończyło się na małym fotospacerze. Galeria↓
Na zdjęciu mieszanka przemysłu i dzikiej natury w postaci młodej sarenki.